WIADOMOŚCI

Zmiany w regulaminie F1 na sezon 2010
Zmiany w regulaminie F1 na sezon 2010
W sezonie 2010 ograniczenia dotyczące testów nadal będą obowiązywały, jednak FIA po doświadczeniach z mijającego roku postanowiła umożliwić zespołom testowanie z kierowcami, którzy w ostatnim czasie nie ścigali się w F1.
baner_rbr_v3.jpg
W sezonie 2009 w trudnej sytuacji debiutu bez wcześniejszej jazdy po torze (możliwe były jedynie testy aerodynamiczne na prostej) stanęli między innymi Jaime Algersuari oraz Kamui Kobayashi. Problemy z testowaniem F60 przed powrotem na tor miał również sam Michael Schumacher.

Od przyszłego sezonu każdy kierowca, który nie brał udziału w wyścigu w ostatnich dwóch sezonach będzie mógł odbyć w trakcie trwania mistrzostw jeden dzień testów.

„Jeżeli zespół zadeklaruje, że jeden z jego kierowców musi zostać zastąpiony, przez kierowcę który nie brał udziału w wyścigu F1 w ostatnich dwóch latach kalendarzowych, jeden dzień testów zostanie przyznany pomiędzy początkiem tygodnia poprzedzającym drugą eliminację, a ostatnią eliminacją mistrzostw” napisano w regulaminie FIA, zaznaczając również że testy nie mogą odbywać się na torze wliczanym do mistrzostw świata.

W nowym regulaminie znalazło się także ograniczenie liczby dni testowych przeznaczonych na aerodynamikę. Dotychczasowe 8 dni zostało zastąpione 6 z możliwością zastąpienia każdego z tych dni 4 godzinami testów pełnowymiarowego bolidu w tunelu aerodynamicznym.

Ze względu na rozszerzenie stawki potwierdzono także, że po każdej z pierwszych dwóch części kwalifikacji eliminowanych będzie po 8 zawodników.

Ciekawostką w nowym regulaminie jest także zapis o przyznawaniu miejsc garażowych. Dotychczas miejsca były przyznawane zgodnie z klasyfikacją konstruktorów minionego sezonu, teraz mają być przyznawane w "ściśle sprawiedliwy sposób". Najprawdopodobniej garaże będą więc przyznawane przed każdym wyścigiem lub zespoły będą miały równą ilość miejsca dostępną dla siebie bez względu na pozycje w mistrzostwach.

Modyfikacji uległ także zapis o karze dotyczącej przekroczenia limitu silników. Po przekroczeniu limitu (8 silników) w przypadku wymiany jednostki napędowej dwa razy w trakcie jednego GP kierowca będzie karany w bieżącym i następnym wyścigu przesunięciem o 10 pozycji na stracie.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

26 KOMENTARZY
avatar
orinocoPL

16.12.2009 13:58

0

Usunięty


avatar
lukasz1

16.12.2009 13:58

0

Usunięty


avatar
Daniels

16.12.2009 14:20

0

Usunięty


avatar
macnor1976

16.12.2009 14:50

0

Usunięty


avatar
Bartec

16.12.2009 15:03

0

Usunięty


avatar
PieroPL

16.12.2009 15:32

0

Usunięty


avatar
mattbmw

16.12.2009 15:34

0

Usunięty


avatar
AlMastar

16.12.2009 15:36

0

Usunięty


avatar
norbertinho

16.12.2009 15:38

0

Usunięty


avatar
Budyn_F1

16.12.2009 16:08

0

Usunięty


avatar
Bartec

16.12.2009 16:13

0

Usunięty


avatar
walerus

16.12.2009 16:35

0

Usunięty


avatar
Lord_Darnok

16.12.2009 17:10

0

Usunięty


avatar
Lord_Darnok

16.12.2009 18:39

0

Usunięty


avatar
owadd

16.12.2009 18:51

0

Usunięty


avatar
astrostar

16.12.2009 20:02

0

Usunięty


avatar
Lord_Darnok

16.12.2009 20:22

0

Usunięty


avatar
quick B

16.12.2009 21:14

0

Usunięty


avatar
Gosu

16.12.2009 22:38

0

Usunięty


avatar
Konik_mekr

17.12.2009 07:01

0

Usunięty


avatar
fezuj

17.12.2009 08:14

0

Usunięty


avatar
walerus

17.12.2009 09:35

0

Usunięty


avatar
gob

17.12.2009 11:20

0

Usunięty


avatar
robtusiek

17.12.2009 14:06

0

Usunięty


avatar
Mareko

17.12.2009 21:25

0

Usunięty


avatar
dziarmol@biss

17.12.2009 21:41

0

Usunięty


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu